2008. május 28., szerda

Légy


Tudniillik megjött a nyár. (Nem szeretem, de valahogy túlélem...mint az összes eddigit.)

Sok légy van. Nekem van macskám, annak meg szokása a legyek kergetése, de bezzeg, akinek nincs...! Egyik délután látogatóba mentem egy régebbi házinénimhez. Idős szegény, meg egyedül él, aztán gondoltam milyen nagyon boldog lesz, hogy vasárnap délután meglátogatja valaki. Nem igazán érdemli meg (együtt ugyan sosem laktunk, csak egy másik lakását béreltem én) elég sokat keserítette napjaimat a betoppanós látogatásaival, de én megbocsátottam neki! Becsület!

Ott ültünk ketten a hintán az udvaron, nyíló rózsák között, amikor hirtelen előkapott a hinta matraca alól egy csudaszerszámot és elkezdett vele hadonászni. Nagyon sebesen - korához és egyébb mozdulataihoz képest. Legyeket vett üldözőbe a néni azzal a szörnyű szerszámmal. Kit nem zavarnak a legyek, engem is persze, de az a szerszám még soha nem tűnt számomra annyira borzalmasnak, mint az ő kezében. Csapkodott vele jobbra balra én meg próbáltam olyanokat mozdulni kézileg, amikor ő más irányba koncentrált, hogy meneküljenek a legyek, amíg még lehet. Barátságból tett látogatásom alatt végülis a legyekkel fogtam össze és nem vele. Valahogy azok a legyek jobban megnyerték az empátiámat, mint azzal a borzasztó szerszámmal hadonászó ex-házinéni.

Hazafele a legyekre leselkedő egyéb veszélyekről morfondírozgattam. Eszembe jutott a légypapír vagy mi a neve. (Amit az oroszoktól lehet megvásárolni legalábbis Vásárhelyen az orosz-piacon.) Az is aztán egy borzalmas találmányunk, nekünk embereknek - úgy értem.

MÁS: Szeretnék reggel olyan fogkrémmel fogat mosni, amit nem műanyag tubusba zárnak, hanem olyan fémbe. Lehet ilyent még venni??

23 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem lehet,
de a feeling nem pótolja az ízét:) Keresd a Maxxam, Super Cristal márkákat. Én utoljára Marosvásárhelyen láttam, az "Ósenbe", de szerintem Kváron is van. A firmája a lényeg:) fi.

Magyari Tivadar írta...

Nagyapámnak volt egy házi gyártmányú eszköze, úgy hívták: légycsapó. Kérgétől lehántott mogyoróvessző volt a nyele, jó hosszú. A végén bőrből volt egy ügyes csapó kiszabva. Nem volt szabad megfogjuk, mert "mocskos" volt, mivel legyeket lapítottak vele. De a mogyoróvessző végével néha kaptunk a fenekünkre.

Olyan sárga légyfogó szalag a légypapír? Azt kevesen használják, mert rém ízléstelen, amikor már fel van ragadva rá 234.543,56 légy. Esetleg még lehet látni a még nem privatizált fürdőhelyi vendéglátóipari egységekben (vö: http://magyaritivadar.blogspot.com/2008/04/felkszt-pincreknek-frdhelyi-nem.html)

Nekem is volt macskám, az mind megette a legyeket. Először odanyomta a mancsával az ablaküveghez, aztán óvatosan alánézett a mancsának, hogy repül-e még, és bekapta.

Minek neked alumínium tubus, Bonzs?

Bonzsúr írta...

FI: A Maxxam nem tudom, de a Super Cristal garantáltan nem alumínium tubusba tölti a szép emlékeket idéző finom fogkrémét. Tudom, mert azt használom. :)

Bonzsúr írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Bonzsúr írta...

Finomakatfőző Tivadar:

Igazán szép tőled, hogy a tizedesvessző segítségével gondoltál a maradványokra is... :P

A macska légy-lakomája tényleg ablaküvegre nyomással kezdődik, csak akkor vagyok bajban, ha az üvegre lapított légy iránti érdeklődés hirtelen megszűnik cirmos részéről...s marad nekem. :(

Nekem pont azért kéne az alumínium tubusos fogkrém, amiért neked papírostól ehető karamella. Érted, igaz? :)

Magyari Tivadar írta...

Bonzsúrka,

van például a Tarr nevű férfi arcszesz. 20 évvel ezelőtt csak az volt. Ma van mindenféle, ezerféle, de ezt is lehet kapni. Azt jelenti, hogy van rá vevő.

A mi macskánk egész nap evett: tücsköt, bogarat. Tkp. három macska volt, egy évig laktunk a volt párommal albérletben, és három macskát neveltünk. Három kandúr. Háromféle személyiségük volt. Akkor házban laktunk, blokkban nem vagyok híve kutyának, macskának.

Bonzsúr írta...

Iiiigen, tuuuuudom, kedves Tivadar én sem akarok blokkos állatkínzó lenni, csak hát gondoltam szép lassan haladok a kertes házas életstílus felé és lassan addig begyűjtöm a hozzávalókat. :P (Meg hát tőled tanultam -úgy értem a blogodból-, hogy a salátaleveshez is például előbb kell egy liba.)
Szép ez a nap!

Magyari Tivadar írta...

:-)

A házhoz való haladásban nekem is van már egy házőrző szamárkaktuszom ("Vigyázz, a kaktusz szúr!" Atentie! Cactus rau!) és malacperselyem.

Névtelen írta...

Hihi! Ismerős az a légyölő szerszám, amiről Tivadar mesél :D Csak nálunk nem bőrből, hanem gumiből volt ügyesen kivágva egy tenyérni nyelv. :)

Bonzsúr írta...

Tiv: Nekem a kaktuszaimról borotválkozatlan férfiarc jut eszembe. :o/ (Fintor.)

Noémi, pesti nőnek: Az ángyónak is pont olyan volt, azzal hadonászott. De nem házilag készített, hanem bolti.

Magyari Tivadar írta...

:P

Neeem. Ennek naaaagy tüskéi vannak, hiszen majdnem akkora mint én, kb 1,8312 m. Tserepestől.

Itt van: http://picasaweb.google.com/magyari.tivadar/Kaktusz/photo#5205811226344112258

De van egy borostás kaktuszom is, az kicsi.

Bonzsúr írta...

Néztem a kaktuszt. Hááát az hatalmas! Nekünk is volt gyerekkoromban, s anyósnyelvnek hívják nálunk legalábbis. De aztán folyton baj volt vele, mert a leánykák* mikor tanultak járni, mindig belékapaszkodtak, s akkor (ahogy anya meséli...) egy szép napon eldöntötték, hogy a kaktuszt menesztik, mert a gyermekek kezecskéjéből nem egyszerű még játékot sem kivenni, nemhogy tüskéket!

Van most is két kaktuszom, de azt hiszem mostohájuknak néznek. :(

*Leánykák: alulírott kicsiben és K.

Magyari Tivadar írta...

A nagy kaktusz megfiatalodás előtt áll. A tavaly alig tudtam behozni az erkélyről telelni, ahol sok virág van. Nehéz, csak csúsztatni tudtam, nem emelni, és dőlt el, és szúrt szegény kétségbeeseten, ahol ért. Kitelelt a kályha mellett, de most tavasszal nem vittem ki. Le fogom fiatalítani.

Bonzsúr írta...

Szia Tiv! Most tiszta lelkiismeretfurdalásom lett, hogy EGYesek :) bezzeg hogy megvigyázzák a kaktuszaikat én meg kaktusz-szempontból hadilábon állok...úgyhogy kezelésbe vettem őket. Teljesen produktív ez a blog(g?)olás.

Magyari Tivadar írta...

:-)

Névtelen írta...

Nem tudom hogy jutottatok a legyektől és a fémtubusos fogkrémtől a kaktuszokig, de én úgy hallottam, a kaktuszok elvonják az ember fiától és lányától a pozitív energiát. Lehet, hogy baromság, még nem gúúúgliztam rá.
Nekem is volt egyszer egy szép félkézilabdaméretű kaktuszok, de megcsonkítottam szegényt :( Kiváncsi voltam milyen a belseje, így meglékeltem, mint egy dinnyét. Utána sebes lett. Már nem is emlékszem mi van szegény jószággal, lehet eltávozott az örök vadászmezőkre...

Magyari Tivadar írta...

Így jutottuk el a legyektől a kaktuszig:

légy → macska → macska házban avagy blokkban? → házhoz való dolgok gyűjtése, mint pl. macska → házhoz való kaktusz → kaktusz

Közben egy húron pendültünk, talán.

Bonzsúr írta...

Noéminak: ejnye-bejnye! Lám lám az én kaktuszaim rendben vannak :P most már :)

Tiv!nek: köszönöm szépen a velős összegzést. Egyetértek...minden betüvel. Ahogy én szólítalak az is Tivi csak az utolsó i fejjel lefelé van - s persze ha nem baj ez így marad. :)

Magyari Tivadar írta...

:-)

Névtelen írta...

Kedves Bonzsúr, Veled találkoztam ma a Szentegyház utcában?

Bonzsúr írta...

Igenis Kedves kis Lókupecz*

És még egyéb többé kevésbé érdekes helyeken az utóbbi években. Pl. Rodoszkonf, Max Weber, Tusványos, de te nem ismersz engem, csak fordítva. :)

_______________________
*Vö. www.magyaritivadar.blogspot.com Blogtársak

Névtelen írta...

Jó hely ez a Rodoszkonf, Maxvéber és társai :). S milyen jó a fotóblog is: végignézem, hümmögök, né, Bonzsúr a Klárika lagziján, akkor ezek szerint Cs.K.-t is ismeri... S errefel összefutok Veled a Szentegyház utcában :). Akkor örvendek az ismeretségnek :).
Réka

Bonzsúr írta...

:) Természetesen én is.